Waffles/Gofre cu făină de ovăz | FRDNBM

Waffles/Gofre cu făină de ovăz

noutati in diabet

Waffles/Gofre cu făină de ovăz

Autor: Drăghiceanu Silvia, medic rezident

 

INFORMAȚII NUTRIȚIONALE

Pentru 100 g produs: 371kcal,  16g glucide,( 9g fibre) 10 g proteine, 29  g lipide

Pentru 1 porție (75g): 278  kcal, 12 g glucide (6g fibre), 7,5g proteine, 21g lipide

 

LISTA INGREDIENTE (pentru 4 porții)

Produs Cantitate
Ouă 3 (aprox 150g)
Făină de ovăz 80g
Praf de copt ½ lingurita
Coajă de lamâie/portocală 1 linguriță
Esenta de vanilie 1 linguriță
Indulcitor (Green Sugar, Xylitol, Stevie, etc) 60g
Lapte (sau lapte de cocos) 3 linguri
Unt (sau ulei de cocos) 80g

 

METODA DE GATIRE ( timp estimativ de gătire 30 minute)

1.Se topeste untul la foc mic si se lasa la racit.

2.Se bat albusurile spuma cu un praf de sare.

3.Se amesteca galbenusurile cu faina de ovaz,praful de copt, indulcitorul, esenta de vanilie, coaja de lamaie. Se adauga untul topit si laptele.

4.La final se incorporeaza albusurile spuma, amestecand usor cu miscari largi.

5.Se incinge aparatul de gofre, iar cand este incins ungem placile cu putin unt.

6.Adaugam in centrul placii inferioare un polonic mic de aluat si inchidem capacul. Se lasa cam 2-3 minute.

Se decoreaza dupa preferinte cu putin zahar pudra, fructe proaspete, iaurt, sosuri de fructe, gem dietetic sau ciocolata topita(80% cacao)

Daca nu aveti aparat electric pentru gofre, se pot coace in cuptor in forme de silicon.

 

AVANTAJE NUTRIȚIONALE

Ovăzul este recunoscut pentru proprietățile sale nutritive valoroase: este deosebit de bogat în vitamine, minerale, fibre dietetice. Făina de ovăz are un conținut bogat de vitamina B (B1, B2, B3, B5, B6, B9), alături de fier, seleniu, magneziu, calciu și fosfor. Este o sursă excelentă de vitamine și minerale. Datorita continutului mare de fibre absorbtia carbohidratilor este lenta.

DEZAVANTAJE NUTRITIONALE/SUGESTII ADAPTARE PENTRU ANUMITE PATOLOGII

In cazul bolii celiace faina de ovaz se poate inlocui cu faina de migdale, faina de cocos sau faina de ovaz fara gluten.

In intoleranta la lactoza laptele se poate inlocui cu lapte de cocos, iar untul se poate inlocui cu ulei de cocos.

Scroll to Top